Strefa marek
Agrobiznes w.2 zmienione i rozszerzone

EAN:

9788376416861

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2012

Oprawa:

broszurowa

Strony:

352

Cena sugerowana brutto:

55.00zł

Stawka vat:

5%

W pracy przedstawiono współczesną koncepcję agrobiznesu, czym jest i jaką rolę spełnia w zaspokajaniu potrzeb człowieka. Wyjaśniono również różnicę między agrobiznesem i gospodarką żywnościową. Dokonano aktualizacji zagadnień naukowych oraz informacji z zakresu organizacji agrobiznesu. Rozważania w pracy otwiera rozdział Potrzeby człowieka i miejsce wśród nich produktów agrobiznesu. W kolejnych rozdziałach Czytelnik ma możliwość zapoznania się z:

- powstaniem i rozwojem koncepcji agrobiznesu,

- otoczeniem instytucjonalnym agrobiznesu w Polsce,

- charakterystyką agregatów agrobiznesu: zaopatrzeniem, rolnictwem oraz przetwórstwem i obrotem towarowym,

- nieżywnościową sferą agrobiznesu,

- wybranymi rynkami rolnymi: zbóż, ziemniaków, nasion roślin oleistych, mleka, jaj i zwierząt rzeźnych zagadnienia nowe.

Rozważania teoretyczne uzupełnione są studiami przemian w poszczególnych dziedzinach agrobiznesu w Polsce. Książka przeznaczona jest dla studentów różnych kierunków studiów, zwłaszcza ekonomicznych, rolniczych, przyrodniczych, dla nauczycieli szkół rolniczych; powinna również zainteresować działaczy gospodarczych, pracowników administracji i kadrę kierowniczą przedsiębiorstw sfery agrobiznesu.