Strefa marek
Technika opakowań

EAN:

9788301178468

Data premiery:

2014-09-11

Rok wydania:

2014

Oprawa:

broszurowa

Format:

240x165 mm

Strony:

682

Cena sugerowana brutto:

104.00zł

Stawka vat:

5%

Niezbędne źródło wiedzy zarówno dla osób z doświadczeniem,

jak i stawiających pierwsze kroki w branży!

O opakowaniach wiemy, że muszą ładnie wyglądać, bo opakowanie przecież sprzedaje produkt. Tymczasem podstawowa funkcja opakowania to właściwa ochrona znajdującego się w nim produktu, a zapakować trzeba wszystko. Opakowania trzeba produkować wciąż nowe, gdyż są najczęściej jednorazowe. Ich wykorzystywanie wymaga wiedzy pozwalającej współpracować z technologami z poszczególnych segmentów gospodarki, z poligrafami, z fachowcami od logistyki.

Książka stanowi kompendium wiedzy na temat opakowalnictwa - zarówno stan aktualny jak i perspektywy rozwoju przemysłu opakowań oraz problemów natury technologicznej i materiałowej. Są w niej omówione:

podstawy opakowalnictwa - aspekty społeczne i przepisy prawne dotyczące opakowań, funkcje opakowań, zagadnienia ochrony środowiska i marketing opakowań;

materiały i komponenty stosowane do produkcji opakowań (szkło, papier, metal) oraz nowoczesne rozwiązania w tej dziedzinie wykorzystujące materiały z tworzyw sztucznych, a także zamknięcia opakowań, kleje do opakowań;

procesy pakowania - maszyny i urządzenia wykorzystywane w procesie pakowania , w tym linie pakujące, oraz zagadnienia projektowania opakowań i techniki druku stosowane w ich produkcji.

Opakowalnictwo to różnorodny i bardzo złożony temat, na końcu każdego rozdziału zamieszczono więc odnośniki do dodatkowych źródeł informacji.

Książka jest uważana za swoistą "opakowaniową biblię" i ukaże się z inicjatywy i przy współudziale Polskiej Izby Opakowań.