EAN:
5900221002096
Producent:
Grupa wiekowa:
6+
Wymiary:
188x113 mm
Opakowanie:
pudełko
Kod dostawcy:
00209/WG
Cena sugerowana brutto:
27.77zł
Stawka vat:
23%
Jedna z najpopularniejszych gier dla dwóch osób. Wykaż się umiejętnością przewidywania i zbij wszystkie piony przeciwnika lub je zablokuj!
Celem gry jest zbicie wszystkich pionów przeciwnika lub zablokowanie tych, które zostały na planszy - tak, by przeciwnik nie miał możliwości wykonania ruchu.
Przygotowanie do gry
Gracze kładą po 12 swoich pionów na czarnych polach. Piony należy rozłożyć w trzech pierwszych rzędach - każdy z graczy po swojej stronie planszy.
Przebieg rozgrywki
Grę rozpoczyna osoba grająca białymi pionami. Gracze wykonują ruchy na zmianę. W jednym ruchu dowolnie wybrany pion może zostać przesunięty o jedno pole do przodu po przekątnej (na skos) - o ile pole, na którym ląduje, jest wolne.
Bicie pionem
Gracz wykonuje bicie, gdy jego pion znajdzie się obok pionu przeciwnika, a znajdujące się za nim pole jest wolne. Bijąc, gracz przeskakuje swoim pionem przez pion przeciwnika i zatrzymuje się na następnym polu. Jeżeli po przeskoczeniu przez jeden pion przeciwnika istnieje możliwość kolejnego bicia, to trzeba je wykonać. Bić można zarówno do przodu, jak i do tyłu. Bicie jest obowiązkowe;nie można z niego zrezygnować na rzecz innego ruchu. Jeżeli gracz ma kilka możliwości bicia, musi zdecydować się na ruch, dzięki któremu zbije jak najwięcej pionów i damek przeciwnika. Zbite piony są usuwane z planszy po zakończeniu ruchu.
Zamiana w damkę
Gdy pion dojdzie do ostatniego rzędu szachownicy, zamienia się w damkę. Damkę oznacza się poprzez ułożenie jednego pionu na drugim. Damka może poruszać się o dowolną liczbę pól, w dowolną stronę po przekątnej. Podobnie jak pion, damka bije, przeskakując przez piony i damki przeciwnika, ale tylko ona może przeskakiwać przez dowolną liczbę wolnych pól - zarówno przed biciem, jak i po nim.
Koniec gry
Wygra ten, kto zbije wszystkie piony przeciwnika lub zablokuje te, które zostały na planszy, pozbawiając przeciwnika możliwości wykonania ruchu. Jeśli gracze nie są w stanie tego osiągnąć - gra kończy się remisem.
Zawartość pudełka