EAN:
9788384190494
Autor:
Wydawnictwo:
Rok wydania:
2025
Oprawa:
broszurowa
Strony:
179
Cena sugerowana brutto:
58.00zł
Stawka vat:
5%
Praca składa się z 4 rozdziałów, wprowadzenia i wniosków końcowych ujętych w zakończeniu. W pracy zaprezentowano nie tylko teoretyczne podstawy PPP, ale także dokonano wnikliwej analizy jego zastosowania w polskich warunkach prawnych i społecznych, wskazano kluczowe problemy oraz zaproponowano rozwiązania, które mogłyby usprawnić funkcjonowanie systemu edukacji przy wykorzystaniu partnerstwa publiczno-prywatnego.
W rozdziale pierwszym na podstawie krytycznej analizy literatury przedstawiono teoretyczne podstawy partnerstwa publiczno-prywatnego, z uwzględnieniem jego historycznych korzeni, ewolucji oraz różnych modeli operacyjnych. Analiza ta pozwala na zrozumienie mechanizmów, które decydują o powodzeniu współpracy międzysektorowej, a także na identyfikację kluczowych korzyści, barier i określenie perspektywy rozwoju rynku PPP w Polsce.
Rozdział drugi poświęcono omówieniu ram prawno-ekonomicznych funkcjonowania PPP w Polsce oraz w wybranych krajach Europy Zachodniej, co umożliwiło porównanie rozwiązań stosowanych w różnych systemach administracyjnych i gospodarczych.
Rozdział trzeci dotyczy metodyki zastosowanej w opracowaniu, opisano w nim wykorzystane metody i techniki badawcze. Dokonano w nim także charakterystyki próby badawczej.
W rozdziale czwartym zaprezentowano analizę badań własnych wynikających z zastosowanych metod badawczych. Podjęto w nim problematykę relacji legislacji regulującej rynek PPP i liczby zawieranych umów, zweryfikowano hipotezę i odpowiedziano na pytania badawcze postawione w rozdziale trzecim. W tym rozdziale zaprezentowano przede wszystkim wyniki danych uzyskanych z ankiet kierowanych do JST w kontekście skłonności do realizacji zadań oświatowych w formule PPP. Przeanalizowano różnice poziomu zadłużenia JST w latach 2009-2022 w stosunku do dochodów ogółem w podziale na deklaracje JST w zakresie znajomości i skłonności do realizacji zadań w formule PPP. Wykorzystano do tego m.in. takie narzędzia statystyczne jak test U Manna-Whitneya czy test H Kruskala-Wallisa. Za pomocą współczynnika chi-kwadrat zbadano również związek między czynnikami administracyjnymi i budżetowymi a różnymi obszarami partnerstwa publiczno-prywatnego. Analiza danych empirycznych umożliwia identyfikację barier oraz wyzwań, a także sformułowanie rekomendacji dla decydentów publicznych oraz przedstawicieli sektora prywatnego.
Z wprowadzenia