EAN:
9788320826654
Wydawnictwo:
Rok wydania:
2025
Oprawa:
twarda
Strony:
220
Cena sugerowana brutto:
99.90zł
Stawka vat:
5%
Monografia osadzana została w obszarze nauk o komunikacji społecznej i mediach, i z tego też względu dorobek teoretyków i badaczy mediów stanowi jej zasadniczy trzon, ale w celu nakreślenia szerszej perspektywy badawczej zaprezentowano również ustalenia i opracowania autorów reprezentujących nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomię. Biorąc pod uwagę, że niniejsze opracowanie ma charakter teoriopoznawczy jego podstawę stanowi systematyczny przegląd literatury. Dokonano zatem ekspozycji aktualnej wiedzy z zakresu transformacji rynku mediów elektronicznych w perspektywie innowacji technologicznych, zidentyfikowane zostały kluczowe obszary zainteresowań badaczy przedmiotu, jak również możliwe stało się wskazanie możliwych do naukowej eksploracji przestrzeni badawczych. Niniejsza praca, jakkolwiek mająca charakter teoriopoznawczy wpisuje się w nurt badań odnoszących się do dyskusji na temat trendów na rynku medialnym w perspektywie transformacji w kontekście innowacji technologicznych.
Książka składa się z pięciu rozdziałów, w obrębie których przyjęto następującą logikę wywodu: rozdział pierwszy zawiera ustalenia o charakterze generalnym i określa ramy koncepcyjne pracy, natomiast kolejne trzy rozdziały prezentują w perspektywie wskazanych koncepcji badawczych i trendów rynkowych przebieg procesu transformacji na rynku mediów. Ostatni, piąty rozdział poświęcony został zagadnieniu wpływu sztucznej inteligencji na rynek mediów, co nadaje mu w znacznej mierze charakter predykcyjny. Zaprezentowane w monografii podejście badawcze stanowi głos w toczącej się dyskusji o przyszłości rynku mediów, kierunku oraz istocie zachodzących w jego ramach przeobrażeń.
Książka skierowana jest zarówno do badaczy zainteresowanych problematyką przeobrażeń zachodzących na rynku mediów, jak i do praktyków, którzy na co dzień zajmują się zarządzaniem przedsiębiorstwami medialnymi, a także decydentów mających wpływ na istotę regulacji prawnych dotyczących mediów.