Strefa marek
Konfiguracje globalne. struktury, agencje..

EAN:

9788301164294

Data premiery:

2010-09-03

Rok wydania:

2019

Oprawa:

broszurowa

Format:

245x170 mm

Strony:

560

Cena sugerowana brutto:

94.00zł

Stawka vat:

5%

Książka ta przynależy do nauk społecznych, choć zasadniczo jestem socjologiem ekonomicznym. Odgradzanie dyscyplin od siebie, nawet w formie niskiego żywopłotu, uważam za poważny błąd, którego nie usprawiedliwia posiadanie tzw. Własnej metody badawczej, bo jej definicja może być szeroka. Spośród trzech warstw analiz - idei, instytucji i zachowań - uprzywilejowuję warstwę instytucjonalną. Warstwa idei jest jednak całkiem rozbudowana. Najmniej uwagi poświęcam gęstwinie faktów dotyczących zachowań, postaw jednostek i wspólnot, jakby dlatego, że zapamiętałem opinię ekonomisty Alfreda Marshalla, że "najbardziej lekkomyślnym i groźnym jest ten teoretyk, który twierdzi, że fakty mówią za siebie" (...). Nie mówią. Jedynie fakty umieszczone w ramach nośnej konstrukcji teoretycznej są faktami naukowymi. (z tekstu)