Strefa marek
Grafika 3D czasu rzeczywistego. Nowoczesny OpenGL

EAN:

9788301179663

Rok wydania:

2021

Oprawa:

broszurowa

Format:

235x165 mm

Strony:

296

Cena sugerowana brutto:

84.00zł

Stawka vat:

5%

Przedmiotem książki jest OpenGL, czyli popularny interfejs programistyczny służący do tworzenia aplikacji z grafiką 3D.

W ostatnich dwóch latach został on całkowicie zreformowany, w efekcie czego większość książek i materiałów dostępnych w Internecie stała się nieaktualna.

Publikacja przedstawia nową wersję OpenGL (od wersji 3.3 wzwyż, w tym wersja 4.*) w sposób, który jest interesujący zarówno dla początkujących programistów grafiki 3D, w szczególności studentów informatyki, jak i tych, którzy chcieliby "przesiąść się" ze starego OpenGL na nowy.

Książka może być traktowana jako podręcznik akademicki, który na przykładzie OpenGL omawia podstawowe pojęcia grafiki 3D.

Dowiesz się:

  • jak tworzyć aplikacje korzystające z grafiki trójwymiarowej tworzonej za pomocą OpenGL, w tym z nowych wersji tej biblioteki
  • nauczysz się programować shadery w GLSL
  • poznasz teoretyczne podstawy rachunku macierzy niezbędne w grafice trójwymiarowej
  • poznasz model oświetlenia Phonga i nauczysz się go implementować

Powinieneś znać:

  • podstawy programowania w C++,
  • w tym programowania obiektowego

podstawową wiedzę o programowaniu dla systemu Windows