Strefa marek
Relacje człowieka z generatywną sztuczną...

EAN:

9788379729937

Rok wydania:

2025

Oprawa:

broszurowa

Strony:

272

Cena sugerowana brutto:

78.00zł

Stawka vat:

5%

Oddajemy w Wasze ręce, Szanowni Czytelnicy, owoc naszej wspólnej pracy. Jeżeli czytacie to w chwili teraźniejszej, przyjmijcie proszę te teksty jako świadectwo naszej wiedzy, doświadczeń i postaw wobec sztucznej inteligencji. A zatem jest to przede wszystkim opowieść o współczesnym świecie, o zjawiskach, których jesteśmy świadkami. Jedna z wielkich firm o globalnym zasięgu używa algorytmów opartych na systemach AI do śledzenia wszystkich produktów kupionych przez konsumentów, tak aby następnie podpowiedzieć im artykuły, które mogą ich zainteresować. W Chinach w powszechnym użyciu są systemy rozpoznawania twarzy oraz cały system przydzielający punkty za zachowanie, co później może rzutować na różne przejawy życia społecznego, np. możliwość otrzymania (lub nie) kredytu albo zezwolenia na międzynarodowe podróże, możliwość zakupu biletów lotniczych itp. Przykłady można mnożyć. Parafrazując słowa Adama Mickiewicza: sztuczna inteligencja zbłądziła pod strzechy.

W publikacji wyodrębniliśmy trzy części w pierwszej przedstawiono stan prawny i historię AI, ukazano relacje z technologią w kontekście teorii mediów Marshalla McLuhana oraz przywołano autoetnografię jako metodę prowadzenia badań. W kolejnych częściach zawarto odpowiednio 7 i 11 opowieści o charakterze autobiograficznym, których motywem przewodnim jest sztuczna inteligencja rozpatrywana w różnych kontekstach i z różnych punktów widzenia.

Ze wstępu