EAN:
9788377208366
Autor:
Wydawnictwo:
Data premiery:
2025-06-16
Rok wydania:
2025
Oprawa:
broszurowa
Format:
240x168 mm
Strony:
438
Cena sugerowana brutto:
95.00zł
Stawka vat:
5%
Autorka wpisuje się w nurt ważnych refleksji i dyskusji nad działaniami, które mogą wspierać rozwój komunikacji video w przestrzeni mediów społecznościowych, a także jest to niezwykle ważna lektura dla samych twórców form video oraz badaczy tych zagadnień. Praca ta, wpisująca się w aktualne dyskusje na temat roli nowych technologii w społeczeństwie, wnosi istotny wkład w badania naukowe z zakresu mediów oraz komunikacji. Świadomość profesjonalizacji vlogow, konieczności budowania własnej marki przez twórców rośnie, nie zawsze jednak świadomość czynników decydujących o wyróżnieniu się danego twórcy pośród wielości innych powstających treści jest wystarczająca we wszystkich aspektach tego procesu. prof. ucz. dr hab. Monika Przybysz Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie Jedną z form publikacji dostępnych w serwisie YouTube są vlogi, które stanowią, zdaniem Autorki formę komunikacji online, "integrującą video z autorską narracją, pozwalającą na prezentację własnych opinii, analiz i obserwacji". Ta forma narracji stała się dla wielu dziennikarzy atrakcyjnym narzędziem interakcji z odbiorcami, "wolnym od redakcyjnych ograniczeń oraz presji politycznych i ekonomicznych". To spostrzeżenie stało się dla powodem do podjęcia pracy nad dysertacją dotykającą zjawiska vlogów (video blog), skontekstowanego do wybranych przykładów dziennikarzy polskich. Tym samym Autorka wypełnia lukę badawczą w tym zakresie (temat słabo rozpoznany) interesującą i ciekawą pracą, wnoszącą do dyscypliny nauki o komunikacji społecznej i mediach, własny wkład teoretyczny. dr hab. Mirosław Lakomy, prof. UIK Uniwersytet Ignatianum w Krakowie