Strefa marek
Puszka cz.3 Otwarty umysł w sytuacjach społecznych

EAN:

9788383098449

Wydawnictwo:

Data premiery:

2025-06-04

Rok wydania:

2025

Oprawa:

teczka

Format:

304x222 mm

Strony:

43

Cena sugerowana brutto:

52.00zł

Stawka vat:

5%

Nowość Bez prawa zwrotu

Przedstawiamy atrakcyjną i przyjazną pomoc, która sprawdzi się zarówno w pracy z grupą - podczas lekcji wychowawczych, treningu umiejętności społecznych, treningu funkcji poznawczych, socjoterapii - jak i w trakcie terapii indywidualnej. Formuła pracy znana jako "puszka Pandory" została dostosowana do poszerzania kompetencji poznawczych w obszarze życia społecznego u młodych ludzi w wieku 12-20 lat.

W skład zestawu wchodzą:

  • zeszyt z podstawowymi informacjami dla moderatora grupy
  • lista 360 zagadnień (po 30 na każdy z 12 poruszanych tematów)
  • puszka do samodzielnego złożenia, z której uczestnicy zajęć losują zadania.

Na czym polega praca z "Puszką"? Członkowie grupy kolejno losują po jednym pytaniu i odpowiadają na nie. Inni uczestnicy zajęć także mogą podawać swoje odpowiedzi. Moderator dba o atmosferę wolną od oceniania, sprzyjającą wspólnemu poszukiwaniu rozwiązań.

Ćwiczenia z "Puszką" pozwalają na analizę możliwych przyczyn wystąpienia sytuacji społecznych, uczą uwzględniania potrzeb oraz emocji innych ludzi, pomagają w tworzeniu przybliżających do osiągnięcia celu procedur działania. Zadania dotyczą także odróżniania faktów od opinii innych ludzi oraz tworzenia i rozumienia związków przyczynowo-skutkowych.

"Puszka. Część 3. Otwarty umysł w sytuacjach społecznych":

  • wpływa na rozwój funkcji poznawczych
  • ułatwia myślenie o różnych sytuacjach społecznych
  • oddziałuje terapeutycznie na uczniów
  • uczy wypowiadania się na forum grupy
  • dotyczy tematów ze świata psychospołecznego dzieci i młodzieży
  • uczy mentalizacji
  • uczy tolerancji i szacunku do innych perspektyw
  • uczy wymiany myśli i dyskusji
  • pomaga tworzyć relacje i więzi pomiędzy członkami grupy
  • daje każdemu uczestnikowi spotkania, niezależnie od jego temperamentu, równe szanse w dyskusji
  • otwiera uczniów na nowe punkty widzenia
  • integruje grupę.