Strefa marek
Młodzież - jej rzeczywistość i okolice

EAN:

9788367209915

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2025

Oprawa:

broszurowa

Strony:

320

Cena sugerowana brutto:

85.00zł

Stawka vat:

5%

W niniejszej publikacji analizujemy, na podstawie danych empirycznych,kluczowe problemy i zagadnienia dotyczące konstrukcji rzeczywistości dokonywanych przez młodzież. Jako bazy danych służą nam z jednej

strony nowe badania przeprowadzone przez nas (głównie) w 2023 i 2024 roku, a z drugiej strony w charakterze porównawczym wyniki wcześniejszych badań, przeprowadzonych w ramach większych lub

mniejszych projektów na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat (między innymi: Fleischer, Siemes, Grech 2021, Fleischer 2010 i 2019, Siemes 2020b, 2015a).

Wybór młodzieży nie jest tu bez znaczenia ani przypadkowy, bowiem siłą rzeczy to właśnie ona będzie w najbliższym czasie kształtować rzeczywistość społeczno-komunikacyjną, mając wówczas decydujący

wpływ na proces generowania tego, co pojawi się na różnych poziomach komunikacji i działań więc może dobrze już dzisiaj wiedzieć, jak konstruuje ona świat i jak on w rezultacie tego wygląda, gdyż będzie

to niebawem już nie tylko jej, lecz jedyny świat. Ogólny przedmiot prowadzonych przez nas badań stanowi, szeroko rzecz ujmując, obserwacja kluczowych obszarów i obiektów komunikacji zarówno w perspektywie

interdyskursowej, jak i na tle dyskursów różnych supragrup. We wszystkich badaniach chodziło i chodzi o umożliwienie rekonstrukcji komunikacyjnego znaczenia wybranych zagadnień, o analizę tego,

jak one są semantyzowane i powiązane z innymi, jakie miejsce zajmują, metaforycznie mówiąc, na tle pozostałych oraz jakie funkcje są im przypisane w procesie negocjowania znaczeń.

Fragment wstępu