Strefa marek
Nieperfekcyjność. Strategiczne podejście..

EAN:

9788382314427

Wydawnictwo:

Data premiery:

2024-09-13

Rok wydania:

2024

Oprawa:

broszurowa

Format:

215x142 mm

Strony:

256

Kod dostawcy:

MT24010

Cena sugerowana brutto:

59.90zł

Stawka vat:

5%

Bez prawa zwrotu

Jak rozwiązywać strategiczne problemy, zarządzać niepewnością i przygotować organizację na zmianę

Problemy stają się coraz bardziej złożone, wieloaspektowe i trudne, a otoczenie - coraz bardziej nieprzewidywalne, czego dowiodła pandemia koronawirusa i zakłócenia w dostawach towarów w wyniku konfliktów w różnych częściach świata. Aby sprostać tym przeciwnościom, organizacje powinny być zwinne i nieperfekcyjne, tolerować niejednoznaczność, brać pod uwagę przeciwieństwa, nieustannie eksperymentować i podejmować ryzyko. Nieperfekcjonizm to strategia w działaniu.

Rob McLean i Charles Conn omawiają sześć stosowanych przez światowych liderów wzajemnie wzmacniających się sposobów myślenia o rozwiązywaniu problemów. Są to:

  • nieograniczona ciekawość wobec każdego elementu problemu
  • postrzeganie świata okiem ważki, czyli z różnych perspektyw
  • dążenie do zachowania zdarzeniowego i ciągłe eksperymentowanie
  • wykorzystanie inteligencji zbiorowej i uznanie, że nie powinno się przeceniać swoich umiejętności
  • stosowanie metody "pokaż i powiedz" ze świadomością, że storytelling wywołuje działanie
  • uwolnienie się od perfekcjonizmu i duża tolerancja wobec wieloznaczności.

Umiejętności skutecznego rozwiązywania problemów można się nauczyć!

Poznaj możliwości, jakie stwarza liderom akceptacja nieperfekcyjności, wieloznaczności i eksperymentowania. Naucz się, jak rozwiązywać nawet najtrudniejsze i enigmatyczne problemy dzięki podejmowaniu ryzyka i zaakceptowaniu wszechobecnej niepewności. To lektura obowiązkowa dla menedżerów, członków zarządów, przedsiębiorców, założycieli firm oraz liderów organizacji non profit i sektora publicznego, którzy poszukują praktycznych strategii, by sprawniej poruszać się w coraz bardziej wymagającym świecie.

Wciągający zbiór często nowatorskich i znakomitych rad dla liderów biznesu, bazujący na wieloletnim doświadczeniu autorów i zawierający wiele zapadających w pamięć przykładów decyzji oraz ich konsekwencji. Nieperfekcjonizm jest wpływową koncepcją.

- prof. Daniel Kahneman,laureat Nagrody Nobla

Książka McLeana i Conna jest jak powiew świeżego powietrza wśród książek o strategiach biznesowych. Autorzy trafnie uznają umiejętność rozwiązywania problemów za najważniejsze narzędzie w rękach stratega i omawiają sześć różnych sposobów myślenia o trudnych sytuacjach w warunkach niepewności. Jeśli twoja firma zmaga się ze "strategiami" przygotowania budżetu na trzy lata, zapoznaj się z tą książką jak najszybciej. Dzięki niej poznasz skuteczne sposoby radzenia sobie z niepewnością i złożonością.

- prof. Richard Rumelt,autor książek Dobra strategia, zła strategia oraz Sedno strategii

W szybko zmieniającym się świecie zwinne sposoby strategicznego myślenia są ważniejsze niż tradycyjne planowanie, które szybko staje się przestarzałe. W moim odczuciu autorom udało się uchwycić istotę ryzyka i podejmowania decyzji.