Strefa marek
Black Mirror. Czy to już się dzieje?

EAN:

9788324583997

Autor:

Wydawnictwo:

Data premiery:

2019-10-30

Rok wydania:

2019

Oprawa:

twarda

Format:

153x239 mm

Strony:

304

Cena sugerowana brutto:

39.90zł

Stawka vat:

5%

Dodruk
Kiedy Netflix zaprezentował doskonały serial Black Mirror, wszyscy oniemieli. Fascynacja widzów mieszała się z prawdziwym strachem. W książce omówiono wszystkie odcinki i sezony serialu, kompleksowo i wyczerpująco przedstawiając powiązania między wątkami filmowymi a światem, w którym żyjemy lub żyć będziemy. Okazuje się, że nowe technologie i ich powszechność nie tylko zwiększają komfort i poprawiają jakość naszego życia, ale też zmieniają społeczeństwo, i to w wielu wymiarach: psychologicznym, politycznym, a także moralnym. Black Mirror przestaje być jedynie fikcją w coraz większym stopniu okazuje się rzeczywistością.
"Pierwsze dwa sezony Black Mirror uważam za najlepszą rzecz, jaką pokazała telewizja w drugiej dekadzie XXI wieku []. Grasz, oglądasz, klikasz? Masz komórkę w kieszeni? Tablet przy sobie? Obchodzi Cię anonimowość w sieci? To jest serial o człowieku w zetknięciu z technologią, a więc zdecydowanie o Tobie, czytelniku tych słów."- Rafał Oświeciński, recenzent
"Sądzicie, że Black Mirror to tylko serial? Ta książka brutalnie pokaże, jak bardzo się mylicie. Black Mirror to my. Czy raczej to, na co pozwoliliśmy technologii, wpuszczając ją do naszego życia."- Robert Ziębiński, pisarz, dziennikarz, były redaktor naczelny magazynu PLAYBOY
Fabio Chiusi dziennikarz, badacz kultury i polityki ery cyfrowej, ekonomista i filozof nauki. Publikował na łamach L'Espresso, La Repubblica, La lettura oraz Wired. Koordynował program PuntoZero analizujący wpływ innowacji na proces tworzenia polityki. Członek Centro Nexa akademickiego stowarzyszenia przy Politechnice Turyńskiej badającego społeczeństwo informacyjne.