Strefa marek
Ikony popkultury a prawo własności intelektualnej

EAN:

9788381601559

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2018

Oprawa:

broszurowa

Format:

16,5x24 cm

Strony:

272

Cena sugerowana brutto:

59.00zł

Stawka vat:

5%

Myszka Miki, Star Wars, Christian Louboutin, Andy Warhol to tylko niektóre z ikon popkultury wybrane przez autorkę w celu pokazania, jak regulacje prawne ? czasem sprytnie zinterpretowane ? przyczyniły się do wykreowania koncernów, wytwórni, przedsiębiorstw, nazwisk, postaci czy symboli.
Książka zawiera bogato ilustrowane opisy najciekawszych spraw sądowych, sporów oraz zjawisk społecznych związanych z ochroną dóbr niematerialnych w obszarze kultury popularnej. Z lektury czytelnik dowie się m.in. dlaczego Myszka Miki może być chroniona wiecznie.
Publikacja pokazuje też kwestie wykorzystywania ikon popkultury poza pierwotnym obszarem ich istnienia, gdzie stają się pożądanym atrybutem działalności rynkowej przedsiębiorców i producentów, umożliwiają rozpoznawalność marek lub też nadają im prestiż.